Making memories - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Leonie Maastricht - WaarBenJij.nu Making memories - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Leonie Maastricht - WaarBenJij.nu

Making memories

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 Februari 2014 | Zweden, Kristianstad

Daar zit je dan, met je goede gedrag, aan de Hollandse hutspot. Ondertussen ben ik alweer ruim 5 weken in Kristianstad en ik begin steeds meer te twijfelen of ik hier ooit nog weg wil. Het was geweldig weer vandaag (veel zon en 10 graden) om lekker op de fiets boodschappen te doen en te genieten van de omgeving.

Afgelopen week heb ik af en aan bij verschillende mensen gegeten. Ook ben ik samen met twee Duitse meiden naar Hässleholm geweest om fika te vieren (alweer). Verder krijg ik steeds meer huiswerk, zoals het schrijven van verslagen en het overleggen in projectgroepen.

Ook hier volgen we de olympische spelen. Afgelopen woensdag heb ik samen met een aantal Tsjechische mensen de 5000 m voor de vrouwen gekeken. Ik dacht: Irene Wüst, dat kan niks anders zijn dan een overwinning (Ik kijk soms wel eens schaatsen met mijn opa, meer weet ik er eigenlijk niet van). Niet dus, na een spannende wedstrijd wonnen de Tsjechische schaatsster. Gelukkig mocht ik dat met hen mee vieren en hebben ze mij niet heel lang uitgelachen (ik had toch beter met een andere nationaliteit moeten gaan kijken). Verder ben ik natuurlijk ontzettend trots op de prestaties van the Netherlands!

Afgelopen zaterdag heb ik samen met Eline (Nederlandse) en Yvonne (Duitse) pasta gekookt voor ongeveer 15 personen. Dit was een chaotische bedoeling (lees: de keuken onder de rode saus en pasta vastgeplakt aan de bodem van de pan), maar wel ontzettend leuk om te doen! Vervolgens hebben Eline en ik een diner gewonnen met een potje kaarten, dus morgen eten we bij een aantal Tsjechische vrienden. We hebben wel aangeboden een welkomstdrankje mee te nemen.

Gisteren ben ik samen met een groep mensen naar Åhus geweest, een plaatsje met een strand. Het was helemaal geweldig!! Heerlijk om een ronde over het strand te lopen met mensen van over de hele wereld. Ik merk steeds meer dat we een hechtere band gaan krijgen, omdat we allemaal open zijn naar elkaar en steeds meer gezamenlijke herinneringen maken.

Volgende week donderdag (6 maart) vertrek ik naar Kiruna, Lapland, voor 4 dagen. Dit doe ik samen met Maurits en Bart, vrienden/klasgenoten uit Nederland en een Duits meisje van de universiteit van Maurits en Bart, zij studeren in een andere plaats in Zweden. Ik kijk er ontzettend naar uit om de omgeving in Lapland te bewonderen!

Ps. De hutspot was over van het international diner. Er was nogal veel over, want hutspot ziet er niet zo aantrekkelijk uit vergeleken met overheerlijke Turkse gerechten en Tsjechische brownies.



  • 24 Februari 2014 - 20:08

    Jopie :

    Hoi lieverd

    Wat weer een leuk verslag dat zal een leuk boek worden!!!!! Ja er gaat niets boven de Hollandse pot hè!
    En wat een mooie en leuke foto,s krijgen we te zien, ik snap wel dat jij het naar je zin heb.
    Maar wij missen je wel hoor, maar het is voor ons wel fijn als we lezen dat het goed met je gaat!!! Wel leuk even op vakantie naar Lapland, geniet er maar van, maar wel voorzichtig hè!! Nou meisje heel veel leer en vacantie plezier en we denken veel aan je hoor en we kijken op Facebook.
    Liefs en een knuffel v OPA en OMA v Dongen xxxx

  • 24 Februari 2014 - 20:37

    Frank:

    Leuk dat je het naar je zin hebt. Mooi hé Zweden! En Lapland tussen de rendieren..... gaaf ik mag 16 juni weer (Alta)! Succes met de studie

  • 26 Februari 2014 - 13:50

    Anita V.M.:

    Wauw, 5 weken weg en al 4 keer iets op je blog geplaatst!! Ga zo door!
    Dikke kus,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 30 Nov. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 4297

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 08 Juni 2014

Kristianstad, Zweden

Landen bezocht: