I love my life! - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Leonie Maastricht - WaarBenJij.nu I love my life! - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Leonie Maastricht - WaarBenJij.nu

I love my life!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

18 Mei 2014 | Zweden, Kristianstad

Hallo lieve kijkbuiskindertje, het is weer tijd voor een update! Na een aantal weken bijna elke dag “uit mijn koffer” geleefd te hebben, ben ik nu weer thuis. De afgelopen weken waren wederom helemaal geweldig en ik heb veel van Zweden kunnen genieten!

København: Op 12 april ben ik Nanja (mijn achternicht) op gaan zoeken in Kopenhagen. We hadden een deal gemaakt waarbij ik haar zou helpen met haar verhuizing en zij mij zou rondleiden door Kopenhagen. Natuurlijk heb ik eerst mijn best gedaan met de verhuizing. Samen met een aantal vriendinnen van Nanja hebben we al haar spullen verkast naar een andere wijk in Kopenhagen. Leuk om kennis te maken met haar vriendinnen en om ook eens wijken buiten de stad te zien. Ik heb nog voorgesteld om haar naar Nederland te laten gaan om bij mijn ouders te gaan wonen (mooie kamer, gratis ontbijt en de was wordt gedaan) en dat ik dan in Kopenhagen zou blijven, maar gek genoeg vond ze dit niet zo’n goed idee.
Gelukkig hebben we allebei de “niet zeuren, maar werken” – aanpak en dit zorgde ervoor dat we een dag na de verhuizing alle spullen zo goed als op zijn plek hadden staan. Dit zorgde ervoor dat we genoeg tijd hadden om de stad goed te bekijken. Kopenhagen is helemaal geweldig! Ik ben verliefd geworden op de lieve straatje, de gekleurde huizen en het krankzinnig goede gevoel voor mode. Terwijl Nanja in haar nieuwe huis alles op orde maakte heb ik zelf een lange route door Kopenhagen gelopen. Als een volleerd toerist ben ik nergens de weg kwijt geraakt en heb ik genoten van de sfeer op straat. Al met een al een aantal geslaagde dagen. Nanja: nogmaals, tak for sidst!

Öland: Samen met een groep studenten ben ik met het paasweekend vertrokken naar Öland, een eiland naast Zweden. Eerst hebben we het schitterend kasteel/slot bewonderd in Kalmar en daarna zijn we doorgereden naar ons huis op Öland. We waren gelijk allemaal verliefd op de ligging van het huis en het huis zelf. We hebben genoten van de zon, het eten en de gezelligheid. Lange gesprekken bij het kampvuur en de kaartspellen vervelend natuurlijk nooit. Het eiland heeft een heel divers landschap wat erg leuk was om te zien. Verder hebben we nog een uitgebreide fotoshoot gehad bij een van de vele molens op het eiland. De nationale trots van de Nederlanders kwam hier natuurlijk gelijk naar boven (“wij hebben veel mooiere molens”). Na een lang weekend zijn we nog even blijven hangen in Karlskrona en hebben we het weekend afgesloten met een heerlijke McFlurry.

Stockholm: Na Öland ben ik naar Stockholm afgereisd om daar Lotte kennis te laten maken met Zweden. Het was ontzettend leuk om haar weer te zien en te spreken! We hebben veel gezien, gelachen, gelopen en gegeten. Stockholm is een ontzettend mooie stad waar veel te zien is. We hebben Drottningholm palace en the Royal palace bezocht, waar we veel te weten zijn gekomen over de koninklijke familie. Verder hebben we een leuke boottocht gehad (althans voor mij, Lotte heeft het aan de binnenkant van haar ogen gezien). We hebben verbaasd gestaan van alle knappe mannen in Stockholm, wat overigens geen probleem was natuurlijk. Na 3 dagen heb ik Lotte weer gedag gezegd en ben ik weer terug naar Kristianstad gegaan.

Familie: Afgelopen week zijn mijn ouders, samen met opa en oma van Dongen, langs geweest. Samen met hen heb ik een aantal steden en nationale parken bezocht. Ook kregen zij de kans om een kijkje te nemen bij de international lunch, waarbij ze verschillende gerechten uit verschillende landen konden proeven. Ondertussen weet ik al bij welke tafeltjes ik het beste goed eten kan halen (voornamelijk bij de Tsjechen). Het was leuk om mijn familie weer te zien, dit keer is het afscheid niet voor lang.

Nederland: Afgelopen week heb ik mijn huisgenoot uitgezwaaid. Zij is terug gegaan naar Frankrijk. Op dat moment kwam bij mij het besef dat ik zelf bijna weer terug naar Nederland ga. Ik merk dat ik dit erg moeilijk vind en ik er het liefst nog niet al te veel over nadenk. De vriendschappen die ik hier heb opgedaan zijn heel waardevol voor mij geworden en ik vind het moeilijk om te weten dat ik hen niet vaak meer in real life ga zien. De afgelopen maanden ben ik persoonlijk erg gegroeid (figuurlijk, letterlijk ook, maar dan in kilo’s). Deze ervaring was helemaal geweldig en ik had het voor geen goud willen missen! Ik hoop dan ook dat ik veel van mijn “Erasmus familie” in de toekomst nog ergens op deze aardbol mag ontmoeten!

Overige zaken: Mijn Zweeds examen heb ik met een “pass with distinction” gehaald. Ik mag afstuderen in september! Volgende week zondag (25 mei) reis ik naar Maurits en Bart in Karlstad en ik ga nog een dag naar Göteborg (28 mei). Op 29 mei ga ik samen met William nog door zuid Zweden reizen.

De volgende blog wordt waarschijnlijk geschreven in Nederland.
Voor nu, tot snel!

  • 18 Mei 2014 - 14:24

    Sofie:

    Zo herkenbaar...het gevoel om terug naar huis te gaan. Om de vriendschappen die je daar hebt opgebouwd achter je te laten. En daar zul je ook in Nederland nog even mee worstelen, tenminste... deed ik wel haha.

    But: Things end. But memories last forever!

    Over 2 weken kan ik je weer even in mijn armen sluiten, lief vriendinnetje! Geniet er nog even volle bak van, ook als je broertje komt!


    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 30 Nov. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 4307

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 08 Juni 2014

Kristianstad, Zweden

Landen bezocht: