Leven om te vieren! - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Leonie Maastricht - WaarBenJij.nu Leven om te vieren! - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Leonie Maastricht - WaarBenJij.nu

Leven om te vieren!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

12 Februari 2014 | Zweden, Kristianstad

Waar was ik gebleven.. het gaat gelukkig nog steeds goed en het is al een stuk warmer (+2 is nu warm :P), de lessen worden steeds interessanter en de cultuurverschillen steeds groter. Ik heb ondertussen al samen gewerkt met meerdere culturen en dat ging niet allemaal volledig vloeiend. Mijn Nederlandse mentaliteit (gaan met die banaan) valt niet altijd in goede aarde bij iedereen. Toch vinden de meeste mensen ‘ons’ vriendelijke, open mensen, maar wel heel direct.

Ondertussen heb ik het sporten ook flink onder de knie: zumba, floorball, zwemmen en boxen zijn niet meer weg te denken uit mijn wekelijkste routine. Ook heb ik van de week een fiets gekocht, waar ik helemaal gelukkig mee ben! Ik wist niet dat ik het fietsen zo zou missen, ik heb met een big smile door de stad heen gefietst.

Twee weken geleden ben ik met een groep naar Malmö geweest. Om eerlijk te zijn had ik iets meer van de stad verwacht. Het samen zijn met de groep was echter wel heel erg gezellig! We hebben door de stad gelopen en hebben natuurlijk weer Fika gevierd (ik ben tot de conclusie gekomen dat Fika een viering is). Datzelfde weekend heb ik meegedaan aan het international diner. Samen met de andere Nederlanders hebben we appelflappen gebakken. Het was hilarisch om de chinezen met een appelflap tussen hun stokjes rond te zien lopen. Zelf heb ik ook mogen proeven van de heerlijke gerechten van andere culturen.

Ik heb al een aantal vrienden waar ik vaak samen mee eet, Fika mee vier, naar de stad ga en films kijk, dat is ontzettend leuk! Afgelopen weekend zijn we naar een pub geweest, dat was helemaal geweldig! Het is heel duur om hier uit te gaan, dus dit was een mooie oplossing, omdat een pub wel gratis is om binnen te komen.

Het leukste aan Zweden vind ik de rust, reinheid en regelmaat. Ik had niet gedacht dat ik hier zo tot rust zou komen. Zelf ben ik vaak gehaast, maar de Zweden nemen de tijd om bijvoorbeeld boodschappen te doen en naar de stad te gaan. Dit zorgt soms voor ergernissen bij mij (als er weer een oud mannetje achter het pin apparaat staat en er ontzettend lang over doet om te betalen, niemand lijkt het erg te vinden), maar ik probeer dit cultuurverschil te omarmen, zoals mijn docent het zou zeggen.

Verder maak ik natuurlijk nog veel meer mee. Het gevoel, de omgeving, de mensen en alle gebeurtenissen zijn moeilijk te beschrijven in een blog.

Hierbij nog mijn adres:
Leonie van Maastricht
Olastorpsvägen 17D
291 39 Kristianstad
Sverige

Nu ga ik me weer voorbereiden op mijn Zweedse les van vanmiddag.
Mycket kärlek från sverige!

  • 12 Februari 2014 - 18:10

    Marion:

    Hoi lieverd!
    Ik ben blij dat het je zo goed afgaat. En inderdaad, omarm de verschillen om werkelijk te kunnen genieten van alles zoals het is.
    Veel fietsplezier en dikke knuffel van je tante Marion :))

  • 15 Februari 2014 - 22:08

    Oma Van Maastricht:

    Lieve Leonie!
    Ik kom tot de ontdekking dat het berichtje wat ik al naar je stuurde niet aangekomen is bij jou.
    Wat een leuk verslag heb je weer geschreven, en leuke foto`s erbij. Fijn dat het zo goed met je gaat.
    Goed dat je nu ook je kunt verplaatsen met een fiets dat gaat ook veel sneller.
    Nog 6 weekjes en dan komen we bij je kijken JOEHOE!!!!!!
    Liefs van,
    je OMA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 30 Nov. 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 4314

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 08 Juni 2014

Kristianstad, Zweden

Landen bezocht: